Saturday, August 27, 2011

Ramadhan pergi, Syawal mendatang

Alhamdulillah,

dah hampir nk habis pun bulan puasa ni.. byk suka duka telah aku lalui sepanjang bln Ramadhan ni.. dgn demam n sakit bdn la..penat melampau la...byk lagi la.. apapun, bln pling aku tunggu ada lah bln Ramadhan...sbb bln ni byk ibadah yg boleh aku buat, terkawal jgk la nafsu mkn aku ni yg membuak2...tp kn...Syawal yg dtg ni, msti lg sakit...msti aku mkn byk punya la.. ahhaha.. ni bkn nafsu...tp klu dah bertndang ke rumah org tu, xkn xmkn xlangsung kot kn...

tetiba terjumpa gmbr ni masa google...ahahha... kesian pun ada kat makhluk yg bernama syaitan tu...sbb makhluk Allah S.W.T jgk kn.. apapun, aku rasa la, syaitan mmg perangai dia kaco manusia ke arah kemungkaran, tp bln puasa ni pun, aku tgk masih ramai yg wat perkara jahat. yg xpuasa usah ckp la bpe ramai..depan mata aku pun ada. yg berjudi apatah lg. tu smua kerja syaitan tu.. tp nthla...ni la yg terjd bila nafsu kuasai diri...bila pikir balik kn..manusia ke syaitan lg jahat? sbb aku sndiri pun pernah terikut hasutan syaitan ni.. hmm...tp, no turning back..k...amik iktibar jew boleh.


so...skg Syawal nk dtg dah..camne persediaan rakan2 semua.. sy thn ni hny membeli songkok sebagai 'baju raya'. yg lain2 kelengkapan, pakai jew la apa yg ada..hmm.. mood hilang nk wat bju raya...dah xminat nk wat/tempah/mahupun beli. tunggu awek aku pksa kot baru nk beli.. ahahha... Apapun, di sini sy mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..Maaf Zahir dan Batin kepada semua rakan2, saudara mara dan juga sesape shj yg membaca blog ni...

sekian kita jumpa lg...wasalam

2 comments:

ayanuts said...

selamat hari raya min...aku mnta maaf dari hujg rmbt hgga hujg kaki dan mnta halal ye kalo aku termakan dan ada terpinjam

Muhaimin said...

xpe nad...setakat ni xde lg...hehhe... mu juga...selamat hari raya