Tuesday, August 14, 2012

keluhan

Salam sahabat ku smua.

harini nk menceritakan sesuatu pasal keluhan. Satu ketika dulu, aku sering ditegur kerana kuat sgt mengeluh. Akhirnya, satu peristiwa membuatkan aku sudah mula kurang mengeluh. Peristiwa ni berlaku apabila superior aku meminta mengembil barang yg agak jauh dari tmpt aku berada. Yerla,jauh kn...aku mengeluh la. Superior tu sound aku on the spot smpai aku tersedar sehingga sekarang. Terima kasih sgt pada dia. Apa dia ckp tau. Aku pun xingat...ahahha... Tp kesan dia, smpai skg aku rasa. Sejak peristiwa tu la, aku mengambil langkah apa shj perkara yg mampu aku wat, aku akan terus buat shj dgn suka rela. Tiada rungutan atau keluhan. Peristiwa tu berlaku time praktikal Diploma satu ketika dlu. 

Time praktikal Degree ni plak, aku jumpa dgn org yg sgt kuat mengeluh. Aku pun xtahu apa yg dikeluhkan tp berdasarkan air muka, terpampang keluhan tu. Bulan puasa bknlah utk umat Islam bermalas-malasan. Tp aku sndiri berada dlm kekawanan dgn org yg bermalasan dgn alasan tidak larat kerana puasa. Bagi aku, ini bukan lah satu alasan kerana, aku ok jew. Boleh jew aku angkat 'plate yg berat tu. Ya, aku paham satu jew, Jika kita asyik merungut atau mengeluh, secara automatik badan kita akan jadi lemah. heheh... Pendapat aku sahaja.

Ok lah, itu sahaja.

No comments: